RC Klub (Miskolc) Belépés



Képek

Nagy_FW190 216.jpg

Látogatóink:

Oldalainkat 47 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1958170
Porlasztó feltöltő PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2019. április 20. szombat, 06:51

Motor indítási nehézségek végleges megszüntetése
(porlasztó feltöltése)

Szinte minden motor első indítása (hosszabb pihentetés után) igen nehézkes szokott lenni. Ennek oka, hogy a porlasztót ismét fel kell töltetni benzinnel, amit a motor átforgatásával, a porlasztó belső saját AC szivattyújával kell megoldani. Mivel kézzel 1, nagy ritkán 2 fordulatot tudunk lendületesen fordítani a főtengelyen, ez eléggé kínkeserves szokott lenni. Minél hosszabb a tank és a porlasztó között a benzincső hossza és/vagy minél kopottabb a motorunk (és emiatt gyengébb a karter impulzus levegőnk), ez a művelet annál nehezebb.
Erre a problémára találták ki a primer feltöltő szivattyút, melyet repülőkbe is remekül lehet beépíteni! Íme a leírása.


A lényege, hogy a porlasztó AC szivattyújának kamráját egy külső pumpával, kívülről szívjuk meg addig, míg benzinnel fel nem töltődik. Ezután a motor 1-2 indítási kísérletre indul is. Rendkívüli módon megkönnyíti az indítást!

Csak azokat a porlasztókat lehet így szívatni, amiknek az AC kamrájába be van építve a szívató cső.


(csatlakozási pontok)

A fekete műanyag a benzincső csatlakozása, túloldalt a rézcső a szívató cső helye.


(szívatócső)

Ezt vagy beépítjük a porlasztónkba, vagy lecseréljük egy olyanra, amibe ez ki van építve eleve. Az ebay-en és az Aliexpress-en kaphatóak szerencsére ilyen olcsó porlasztók (kb. 3000 Ft postával), csak ki kell választani a nekünk megfelelő típust.

Ezt a szívatócsövet össze kell kötnünk egy kis kézi pumpával, melybe a visszacsapó szelepek már eleve benne vannak.


(szívatópumpa)

Szintén filléres tétel (kb. 500 Ft postával). Többféle kivitelben is kapható (van talpas felfogatású és körmös kialakítású is).


(körmös szívatópumpa)

A pumpa szívó oldala kerül a porlasztó felé, nyomó oldalát kössük be egy "T" csatlakozóval a szuszogó csövébe.


(szívó oldal a porlasztóra, nyomó oldal a szuszogóba)


(Nyomó oldal "T" csatlakozással a szuszogóba)

Így a túlszívatott benzin a tankba vissza tud folyni. Magát a szívatópumpát valahol kívülre kell elhelyezni.


(kívülről hozzáférhető szívatópumpa)


(Ryan-STA)

Szívatópumpát minden motornak! Sok sikert!