RC Klub (Miskolc) Belépés
3D testek
dji Mavic Mini
FrSky Taranis 2.0.XX
Cheali töltők
Képek

Építés, Technológia
Turnigy 9X rádió archívum
Fejlesztéseim archívuma
Látogatóink:
Oldalainkat 215 vendég böngésziF1 fedélzeti biztosíték szabadon! |
![]() |
![]() |
![]() |
Írta: Magi István |
2019. november 15. péntek, 15:30 |
F1 fedélzeti biztosíték tervei A GCL2 fejlesztésemhez hasonlóan ezt a biztonsági fedélzeti biztosíték tervemet is szabadon elérhetővé teszem. Bárki megépítheti és akár árulhatja is! A felhasználói leírása megtalálható a weblapomon (lásd baloldalt), itt csak a terveit és építési információit közlöm. Az F1 biztosíték áll egy öngyógyuló Poly Switch biztosítékból és egy ellenállásból és egy LED ből. Minden alkatrész SMD kivitelű. A LED jelzi a kioldás tényét (hibakeresés!). A Poly Switch biztosíték értékének variálásával lehet különböző értékű fedélzeti biztosítást kialakítani. A Poly Switch pdf-je a tervek között megtalálható. Minden alkatrész eBay-ről (esetleg Aliexpressről) beszerezhető. A kis NYÁK-ot egy felénél kettévágott, körmös minőségi szervókábel toldóba kell kötni és átlátszó zsugorcsővel szigetelni. Én ezt a körmös szervókábelt a HobbyKing-ről szoktam rendelni. A rajzon két biztosíték látható (F1 és F2). Csak az F1-re van szükség, az F2 egy tartalék (lábas kivitelű, ezért van lyuk a NYÁK-on is). A "lábas" kivitelű Poly Switch nem vált be, ezért a lyuk elhagyható. A kábel beforrasztásánál ügyelni kell az irányokra! Az áram a "szukától" folyik a "kani" felé, ezért a LED nyitóirányát figyelembe véve kell a megfelelő végeket beforrasztani (P1 a hüvelyes, "szuka", P2 a tüskés, "kani"). Kapcsolási rajz, NYÁK terv, Poly Switch doksi, és Waffer gerber tervek: F1 dokumentáció.rar Tapasztalok: - analóg standart szervókhoz a 0.75A-es, digitálisokhoz a 2A-es biztosíték szokott beválni. - ha egészen biztosra akarunk menni, akkor a kérdéses szervót lefogva, a majdani működtető feszültséget rákötve, szervoteszterrel az egyik végállásba tekerve megmérjük a lefojtott állapotú áramfelvételét. Ez lesz a maximális áram amit egy jó(!) szervó fel fog venni. A biztosíték kioldási áramát e felé picivel válasszuk, hogy max. terhelésnél sem oldjon le véletlenül sem! A Poly Switch kioldási árama és sebessége hőmérséklet függő. Tanulmányozzuk a kioldási görbéjét és ennek megfelelően válasszunk és helyezzük el (melegtől védeni). Ellenőrizzük a rendszerünk hurok ellenállását, hogy zárlat esetén bőségesen legyen zárlati áram! Nehogy a hosszú vezetékeken és nagy belső ellenállású akkukon leessen a feszültség és ne tudjon kioldási áramot meghaladó zárlati áram kialakulni, mert akkor a magasra választott F1 sosem fog leoldani! - a zsugor csövet picit hosszabbra vágjuk és zsugorításkor a két végét kézzel összenyomva és lehűtve a kábeleket mechanikailag is meg kell fogatni (rögzíteni). Ez nagyban növeli a rezgésállóságát! |