RC Klub (Miskolc) Belépés
3D testek
dji Mavic Mini
FrSky Taranis 2.0.XX
Cheali töltők
Képek

Építés, Technológia
Turnigy 9X rádió archívum
Fejlesztéseim archívuma
Látogatóink:
Oldalainkat 68 vendég böngészidji Mavic Mini motorhiba üzenet |
![]() |
![]() |
![]() |
Írta: Magi István |
2020. november 05. csütörtök, 07:02 |
dji Mavic Mini motorhiba üzenet Erre a problémára még a gyártó is később reagált! Figyelem! A dji Mavic Mini 2-nél is csak részben van korrigálva az ajánlott tárolás és légcsavar védelem! A dji Mavic Mini 1-nél meg teljesen hibás a gyártói ajánlás. Ebben a cikkben ismertetem az okokat és a helyes légcsavar hajtogatást, tárolást. A fenti képen látható hibaüzenet akkor is megjelenhet, ha látszatra a légcsavaroknak nincsen fizikai sérülése. Az oka a deformáció, amit a helytelen tárolás okoz. Ha követjük a gyári ajánlást, akkor csak idő kérdése és a légcsavarok annyira deformálódnak, hogy erős aszimmetria keletkezik a négy motor között, amit a FC (Flight Controller) már hibának detektál, sőt, ha nem cserélünk légcsavart, zuhanáshoz is vezethet! Ilyen üzenetkor, leszállást követően, az FC a hibásnak detektált motort rezgeti, sípoltatja párszor, jelezve, hogy melyiknél kell cserélni a lapátokat. A dji Mavic Mini drónoknak a motor konzola szögeket zár be a drón testéhez (síkjához) képest.
Ezek miatt a becsukott légcsavarok is szöget zárnak be.
A gyári ajánlás az egymásra hajtogatás, ami a légcsavarok végénél feszülést okoznak.
A Mini 2-nél már az alsókat korrigálták, de a felső légcsavarokat túlságosan is a drón tetejére feszítik. Ez sem jó megoldás!
A problémára a telemetriás adatok elemzésével jöttek rá (mavicpilots fórum). Az adatokat elemezve rájöttek, hogy a hibás légcsavarral rendelkező motor konzekvensen nagyobb fordulatszámmal üzemel, kompenzálva a deformálódott légcsavar okozta kevesebb felhajtóerőt.
Mint látható a hibás légcsavarral rendelkező motor itt a sárga (RBack) folyamatosan nagyobb fordulatszámon üzemel. Ilyenkor ha szemmel összehasonlítjuk a szemben lévő légcsavarokkal a tol végek állását (behajlítjuk középre és megnézzük egymáshoz képet hogyan állnak), álltalában a hibás lentebb van. A lapátok cseréje szükséges a javításhoz. Ilyen egy jó motorszett adatai:
A motor fordulatszámok viszonylag közel vannak egymáshoz, nem kínlódik a vezérlő a lebegés egyensúlyának megtartásakor. A telemetriás adatok kinyeréséről és használatáról itt olvashat!. Csak úgy lehet megakadályozni a deformációt, hogy a légcsavarokat nem keresztezzük és nem feszítjük sehova. Hagyjuk eredeti helyzetükbe. Ezt felismerve kapható megfelelő doboz hozzá:
Amennyiben más dobozba, táskába akarjuk mégis tárolni, kifejlesztettem egy stressz mentes légcsavarvédő szettet, mely mindenféle feszülés, légcsavar keresztezés nélkül védi a külső erőhatássoktól az alsó és a felső légcsavarokat.
A tervei innét letölthető és nyomtatható: https://www.thingiverse.com/thing:4639527 Rögzítése patenttos és nem feszíti a drón lábait sem! |