Képek

R (13).JPG

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 644 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1306805
Hardver E-mail
Írta: Magi István   
2014. június 19. csütörtök, 13:23

FrSky Taranis rádió (a vas):


Az FrSky Taranis egy úttörő rádió, mivel ez az első alkalom, hogy egy neves szereplője az RC iparnak (FrSky) és egy nyitott forráskódú firmware fejlesztő csapat (OpenTX) szorosan együttműködnek, hogy javítva mind a hardvert, mind a szoftvert, kifejlesszenek egy új, nyitott forrású felső kategóriás rádiót.


A Tanaris egy alacsony költségű rádió, mivel mentesítve van a szokásos szoftver fejlesztési költségektől, tudásban viszont messze kielégíti a legmagasabb követelményeket is.

Jövőbiztos, mivel mindkét csapat folyamatosan jelen van a fórumokon, hogy válaszoljon a kérdésekre és javaslatokra.

Folyamatos fejlődésben van és gyorsan követi az igényeket a különböző felhasználók számára! Sőt, ha van némi programozói tapasztalatod (C), te is belenyúlhatsz és alakíthatod ahogy szeretnéd!Kacsintás

Fő funkciók áttekintése:

- Nagy 212×64 pontos LCD kijelző háttér világítással,

- Négy csapágyas botkormányok, jó minőségű potenciométerekkel,

- Számos bemeneti vezérlő (4 bot, 4 trimer, 2 oldalsó csúszka, 2 potenciométer, 8 kapcsoló), mindegyik szabadon programozható,

- 60 modell memória,

- 32 logikai csatorna,

- Belső telemetria kapcsolat a belső RF modul számára.

- Belső adómodul, mely akár 16 csatornás, és akár 9ms-os frissítéssel.

- Támogatja a már meglévő D protokolt (használhatóak a Dxxx és Vxxx vevők), valamint az új
D16 és LR 12 módok.

- JR kompatibilis külső RF modul nyílás (nincs 6V-os táp) PPM továbbítása akár 16 csatornán
(modul függően), különböző közös protokollok (PXX, FrSky modulok és PPM a külső cégek által gyártott modulok számára). Támogatás a soros DSM2 a DIY Spektrum modulok számára.

- Szabadon beágyazható csatornák, így egy külső adómodul hozzáadásával redundáns rendszer is kialakítható, vagy összeadott csatornákkal akár 32 csatorna is továbbítható.

- Failsave konfigurálás adóról, háromféle üzemmóddal (X protokol esetén): Tartás, Impulzus stop, felhasználó által beállított pozíció.

-3 szabadon programozható telemetriás képernyő. Konfigurálható beszéd felolvasással, riasztással. Támogatja a meglévő vevőket és érzékelőket, valamint az új,  Smart Port érzékelőket. Beállítható metrikus vagy angolszász mértékegységek. Integrált audio magasságmérő (érzékelő szükséges a modellben). Telemetriás adatgyűjtés lehet engedélyezni a mellékelt microSD kártyára.

- A botkormányok üzemmódjai (14) szabadon variálhatóak a csatornák között.

- 2 időzítő, értéke tárolható a rádió kikapcsolt állapotában is.

- 64 mix.

- 9 repülési módok,

- 16 egyéni görbe, 317 pottal, szabadon definiálható X koordinátákkal.

- 32 logikai kapcsoló.

- Szabványos JR típusú 3,5 mm-es jack traner port (PPM jel, külső a GND, kompatibilis a mono és a sztereó dugókkal. A középső gyűrű nem használt, ha van ilyen). Képes fogadni akár 8 csatornás bemenetet és küldeni akár 16 csatornát. Master / slave üzemmód és a jel paramétereit kényelmesen tárolható külön-külön modellenként.

-OpenTX Companion szoftverrel a beállítások szabadon menthetőek, szerkeszthetőek Windows/Mac/Linux rendszereken.

- USB csatlakozó Firmware, modell memória és SD kártya kezeléséhez OpenTX companion szoftveren keresztül.

- A botkormányok felhasználó által kalibrálhatóak.

- Több nyelv támogatása: angol, francia, olasz, német, svéd, spanyol, portugál, cseh, és lehet, hogy a tiéd, ha hozzájárulsz a saját fordítású fájloddal! (A radió Angol nyelven érkezik, FW csere szükséges a nyelv változtatáshoz).

- Nyílt forrású közösség által működtetett firmware, így ellentétben a nagy gyártókkal, ha szükséged van egy speciális funkcióra, vagy jó javítási javaslatod lenne, csak emeld fel a szavadat, és ne lepődj meg, ha ez végén pár nappal később ez is működni fog! Látogass ide: http://www.openrcforums.com hogy beszélhess a fejlesztőkkel!

Kialakítás:

A rádió viszonylag szabványos kialakítású és elrendezésű:

- 2db bot és a hozzájuk tartozó trimerek, jelölésük a szoftverben: Thr, Rud, Ele, Ail és TrmT, TrmR, TrmE, TrmA, (tRl, tRr, tEu, tEd... oldalkormány trim jobb, oldalkormány trim bal, stb.). A botok logikai elrendezése megegyezik a kiválasztott móddal (Mode1, Mode2 ..). A trimerek szabadon hozzárendelhetőek (például kereszt-trimerelés), és akár fel lehet használni, mint független vezérlőket.

- 2db beállító potenciométer, S1 és S2.

- 2db oldalsó csúszka, LS és RS.

- 6db 3 pozíciójú kapcsolók (SA, SE, SG).

- 1db 2 pozíciójú kapcsoló (SF).

- 1db pillanatkapcsoló (SH).

Amikor kiválasztasz egy kapcsoló helyzetet, hogy aktiváljon egy funkciók, úgy jelöli, hogy a kapcsoló nevét követi a fizikai
helyzete (pl. SAup, SC-, SFdown (nyilakkal)). A "!" jel a neve előtt azt jelenti: "nem" , így a !SBdown azt jelenti, hogy a funkció
aktív, amikor a SB nem "le" helyzetben van, azaz amikor SB felfelé vagy a középen.
Forgatható antennával  van szerelve a belső RF modul, és alatta egy beszédre képes hangszóró.

Nagy, hátsó megvilágítású, szürkeárnyalatos LCD és 6db szerkesztő gombok találhatóak az alsó részen.

A rádió hátulján található egy JR-kompatibilis modul tartó, valamint egy JR stílusú jack trainer port, USB csatlakozó és egy fülhallgató jack.


Az akkumulátor rekeszben egy microSD memória kártyahely, soros port és természetesen az akkumulátor csatlakozó található. A mellékelt akkumulátor egy 6-cellás NiMH, de a csatlakozó képes fogadni JST-stílusú balanszer dugót (2S Li-Po akkumulátor). Elemtartó méretei 108x31x28mm. Feszültség tartománya 5,5-13V (belső alkatrészek tekintetében), de ne feledje, hogy a külső modulokhoz szükség lehet akár 12V-ra is, ezért vegye figyelje a modulra vonatkozó előírásokat, amikor kiválasztja a megfelelő akkumulátort.
A jobb oldalon a töltő bemeneti csatlakozó, mellette a töltést visszajelző LED. Amikor csatlakoztatja a mellékelt tápegységet a LED bekapcsol, és kikapcsol, ha az akkumulátor feltöltött (2-3 óra töltési idő kell egy üres akkumulátorra).

FIGYELEM! A rádió beépített töltőáramkörét Ni-MH akkumulátorokra tervezték! A mellékelt 6 cellás akkumulátort képes megfelelően feltölteni.
● Ne csatlakoztasson intelligens töltőt a töltési csatlakozóba! A külső 12V-os tápegység polaritása viszont nem számít.
● Ne használja a csatlakozót, ha kicserélte az akkumulátort egy másik típusúra (kémiaira, cellaszámúra, pl LiPo)!

Mindkét botkormány mechanikája rendelkezik állítható hosszúságú karral, állítható erősségű rugóval, racsnival, fékkel, és egy a vízszintes tengelyen letiltható rugó visszahúzú mechanizmussal. Ennek megfelelően az összes Mode-ok beállíthatóak, vagy akár egyik sem.

Rudder=oldalkormány, Throttle=gáz, Elevator=magassági, Aileron=csűrő

A botkormány belsejében található három különböző csavar:

Y tengely racsnis és/vagy "sima fékezés" funkció erősségeit (kék)
Y tengely rugó visszahúzás letiltása, csavard a rugó letiltásához (zöld)
X és Y rugó feszítése (piros), csavard be a feszítéshez, külső az Y tengelyé.
tudni, hogy ha gyengére állítod a rugó feszítését, bizonytalanná válhat a botok középreállása. Csak húzd meg őket elégé a központosításhoz, és kalibráld újra (a szoftverben).
Továbbá, ha találkozol egy olyan helyzettel, mikor a gázkar nem "marad", a végén amikor elengeded, valószínű, hogy a rugó tiltó csavar (zöld) nincs meghúzva egészen.