Képek

R (13).JPG

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 248 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1543374
GCL-2.2 PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2014. december 06. szombat, 13:41

Megszüntetve!

(helyette a GCL-3-ast javaslom!)

A GCL-2.2 válasz a felhasználók kérésére! Ez a BEC-es izzító a kéthengeres metanol motorok fedélzeti izzítója. A jól bevált GCL-2 izzító Master-Slave összekapcsolásával született.

Rendkívül egyszerű beállíthatósággal és integrált BEC-el rendelkezik, így jóval kevésbé érzékeny az akkukra és a kábelezésre! Az izzító elektronika kéthengeres, metiles motorokhoz lett kifejlesztve. Mind a beállítása, mind a használata megegyezik a GCL-2 elektronikáéval.


Főbb műszaki paraméterei:

- Izzítás: független 3s LiPo akku táplálással (9-14V).

- Integrált kapcsolóüzemű izzító, kettős, független BEC-el (max. 2×4A).

- Mélykisütés elleni LiPo védelem (9V-nál letilt).

- Állítható és stabilizált kettős izzítási feszültség (2× 0.7-1.8V).

- Állítható izzítási küszöb (teljes szervo tartományban).

- Állítható izzítási irány (invertálható).

- Rövidzár védelem.

- Független BEC-ek (nagyobb repülés biztonság).

- Többfordulatos, rezgésálló szabályzó trimerek.

- LED-es állapotjelzések.

- Szervo oldali vezérlés 4V - 6.6V


A gyertya izzításához egy 3s LiPo akkumulátort (11.4V) kell használni. Az ajánlott kapacitás 1300-2200mAh. Két átlagos gyertya esetén ekkor az akkumulátorból kb. 0.6-0.8A-t fog felvenni izzítás alatt (a gyertyákon ilyenkor 2× 3-4A folyik).
Ennek megfelelően egy 1500mAh-ás akku folyamatos (!) izzítás esetén kb. 1.87h ideig képes táplálni az áramkört. A motorok izzítását nem kell a teljes gáztartományban alkalmazni, csak az alapjáraton. Ezért a repülési idő egy akkutöltettel lényegesen nagyobb lesz!!!

Ez az izzító a kimeneti feszültségét állíthatóan, stabilan tartja. A beállítható tartománya 0.7V - 1.8V. Az átlagos izzítógyertyák feszültség igénye 1.2V - 1.4V (a gyári beállítása 1.3V). Az olyan izzító elektronikák, melyek sima 1.2V-os NiMh akkumulátorokat használnak, nagyon érzékenyek az akkumulátor feszültségszintjére (töltöttségére) és a kábelezés hosszára, kötések minőségére! Gyakorlatilag pillanatok alatt beejtik a feszültséget és nem izzítanak tovább.
A GCL-2.2 viszont az állítható (0.7V - 1.8V) és stabilizált  kimeneti feszültségével rendkívül jól hasznosítja a teljes LiPo akkumulátor kapacitását (a kapcsolóüzemű BEC-jei >90%-os hatásfokúak)!
Az áramkör LiPo túlmerítés elleni védelemmel is rendelkezik, így megakadályozza a LiPo-k túlmeritését. 9V alá merülés esetén az izzítást letiltja. A LiPo rendelkezésre állását LED-el jelzi.

Jelzések:

LiPo OK LED. Ha világít, akkor a LiPo feszültsége megfelelő az izzításhoz (>9V).

Glow ON LED. Ha világít, akkor az izzítás aktív.

Beállítások:

Set Master Glow Level. A Master kártya izzítási feszültség szintje állítható be (0.7-1.8V). Az óramutató járásával megegyező irányba emelkedik a kimeneti feszültség.

Set Slave Glow Level. A Slave kártya izzítási feszültség szintje állítható be (0.7-1.8V). Az óramutató járásával megegyező irányba emelkedik a kimeneti feszültség.

Set Glow Direction. Az izzítási irány adható meg vele. Invertált gázszervók esetén ezzel fordítható meg az izzítás helye.

Set Glow Threshold. Az izzítási küszöb helye adható meg vele. Ezzel adható meg az alapjárattól felfelé haladva meddig izzítson (a gázkar útjára vetítve).

Jelmagyarázat:

-Motor Stop = motor leállítás helye (teljes lefojtása),
-Idle=alapjárat helye,
-Set threshold trim.=a threshold trimmerrel beállított izzítási küszöb,
-Full throttle=teljes gáz,
-Servo position=a gázkar úthossza,
-Set Glow level trim.=a Level trimmerrel beállított izzítási erősség,
-Jumper setting=a jumperrel beállítható ablaktükrözés (invertált gázszervó esetén),
-Glow level=izzítás mértéke,
-Glow ON=izzítás aktív,
-Glow OFF=izzítás kikapcsolva.

A beállító trimmerek rezgésálló, többfordulatosak.


Telepítés:

Az izzításra és a fedélzeti szervók tápellátására külön-külön akkumulátorok használata javasolt!

Polaritás helyesen kell a LiPo akkumulátort bekötni a Master kártyára, minimum 0.5mm2-os vezetékkel. Javasolt egy főkapcsoló sorba kötése is.
A két izzító gyertyán a középső pólust a "Glow +" csatlakozókra, a motor testét a "Glow -" csatlakozóra kell kötni. Elég csak egy negatívot kiépíteni a motorra. A felhasznált vezeték minimum 1mm2-os legyen. Javasolt a mellékelt kábeleket használni!


(Master kártya bekötése)


(csatlakozások a kártyán)

Az 1. és 2. Glow plug pontokra kell az 1-es és 2-es hengerek izzítókábelét forrasztani.
Az Engine Hause-ra kell a testkábelt (kéket) forrasztani.
Az izzító LiPo akku kábeleit polaritás helyesen a Glow Akku pontokra kell forrasztani (főkapcsoló beiktatása javasolt).

A GCL-2.2 szett része az izzítókábelek is! Hossza: ~1m.


(a csomag)

A vezérlést az áramkör kétféle megoldással kaphatja.

1. "Y" szervokábellel a gázszervo csatornájáról:

(Y kábeles bekötés)
Ez a megoldás a legegyszerűbb és nem kell külön csatornát biztosítani a vevőn. Ezzel a normál izzítási ablak állítható be.
(normál izzítási ablak)

Csak annyi hátránya van, hogy a motor teljes lefojtásánál is izzít, így nehezebben áll le a motor.

2. Külön csatornára helyezve a vevőn.

(szabad vevőcsatornára kötve)

(programozott izzítási ablak)

Ilyenkor a rádión kell programozni a pontos izzítási alsó küszöböt, trimerrel a felsőt. A pontos izzítási funkciókat (be/ki, motor stop) a rádió ezen csatornájára állított mixek fogják ellátni.

Minta izzítási program ER9X alá:

Megvalósított funkciók:
A gáz szervó 3.ch-n, az izzító (GCL-2.2) a 7. ch-n van elhelyezve,
izzítás főkapcsolója (tiltás/engedélyezés): GEAR kapcsoló,
motor cut kapcsolója: TRN kapcsoló.
Az izzítás akkor aktív, ha a GEAR kapcsoló fel van kapcsolva és a gázkar alapjáraton van (az izzítás felső pontja a GCL-2 "pos" trimmerével van beállítva).
A motor cut használatakor az izzítás kikapcsolva (a sikeresebb leállításhoz).

Mixek:

motor cut:

CH3 R -125 FULL TRN

Izzítás:

CH7 100 CH3   GEA
R 100 FULL !GEA

SAFETY SWITCHES:

CH7 S TRN 100



A kábelek beforrasztása után javasolt a forrasztás helyén a kábelt a panelhez rögzíteni hőpisztolyos ragasztóval (rezgések ellen). Végül a mellékelt áttetsző zsugorcsövet az egész panelre rázsugorítani hőlégfúvó pisztollyal.