Képek

S.E.5.a 002.jpg

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 65 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1544550
Izzító pipa házilag (fedélzeti) PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2010. szeptember 14. kedd, 13:50
Tartalomjegyzék
Izzító pipa házilag (fedélzeti)
2. oldal
3. oldal
4. oldal
5. oldal
Minden oldal

Fedélzeti izzítás, vagy elburkolt motor esetén (izzító csatlakozó kiépítése során) jól jöhet a következő technológia, mely házilag kivitelezhető izzító pipák (csatlakozások) építéséhez ad segítséget (metanolos motorokhoz).

A gyárilag erre a célra gyártott csatlakozások drágák és nehezen beszerezhetőek (meg minek sok pénzt kiadni ilyen apróságért)!


(bolti, drága izzító pipa)

 

Az izzító gyertyára való stabíl csatlakozás nem is olyan egyszerű feladat, figyelembe véve az üzemelés során fellépő mostoha körülményeket (meleg, rázkódás, olajos környezet, erős légáramlatok, stb.).

Az egyik pólus maga a motor teste. Ez nem probléma, elég egy megfelelő méretű sarú a motor felfogató csavarja alá.
A másik pólus a gyertya középső elektródájának kivezetése:


(változatos alakú csatlakozási kiképzés az elektródán)

Ez már problémásabb, mivel pici méreti és nagyobb alakkülönbségek vannak az egyes típusok között.
Az erős rázkódás miatt csak masszívabb megfogás jöhet szóba! Feltétlen szigeteltnek kell lennie a csatlakozás oldalának, mivel a hengerfej bordái igen közel vannak hozzá.

Az eredeti csatlakozó spirálrugó menetei közé szorítja az elektródát. Az elektróda kiképzése (vállai) rögzítik.


(eredeti pipa, rugós rögzítéssel)

Valami hasonlót kéne házilag is kivitelezni! Nevetés