Képek

Nagy_FW190 230.jpg

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 321 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1352046
PB1 ultra könnyű fedélzeti akku közösítő. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2011. november 18. péntek, 07:21

PB1 Ultra Light Power Board
(FrSky D8R vevőkre optimalizálva)

Frissítve: DIY verzióval!

Ez a repülésbiztonsági berendezés két független akkupak redundáns közösítését, automatikus átkapcsolását, szervók nagy biztonságú tápellátását és zárlat esetén, egyenkénti leválasztását látja el!

Ezt a verziót az 1800mm-es és alatti repülőkre javaslom.
A kártya fő feladata két független akkupak (6V) redundáns közösítése és a vevő csatlakozóinak tehermentesítése (szervók áramellátásának nagy biztonságú ellátása), valamint zárlatos szervók egyenkénti leválasztása. Nincs BEC a kártyán!
Az áramkört az FrSky D8R vevőkre optimalizáltam, így ezek használata esetén nem kell a kártya és a vevő közé plusz szervokábelek! Más vevőkkel is használható, de ha nem stimmelne a csatlakozás kiosztása, vagy mechanikailag nem dugható rá, akkor 4db szervokábel beforrasztásával így is összeköthető.
D8R vevők használata és a kettős feszosztó alkalmazása esetén mindkét akkupakkot telemetriásan monitorozhatunk és riasztásokat is állíthatunk be!

Főbb műszaki paraméterei:

- 2 független akkupak (5-10V), vagy két független (U)BEC közösítése,

- Nagy sebességű, zavarmentes átkapcsolás, max. 10A-es terhelhetőséggel,

- Táp zavarszűrése,

- Fordított polaritásvédelem,

- Csatornánkénti szervoleválasztás zárlat esetén (max. 1.5A/csatorna),

- Leválasztási idő max. 6s.


A zárlatos szervókat 8db öngyógyuló, thermo biztosíték választja le. Méréseim alapján, a standard szervók kb. 1A-ert vesznek fel lefogásuk esetén. Ez a biztosíték kb. 1.5A felett kezd el kioldani (kb. 10s itt). Az áram emelkedésével a kioldási idő exponenciálisan csökken. A biztosíték öngyógyuló, tehát a zárlat megszűnése (vagy kikapcsolása) után visszaállítja eredeti állapotát és újra üzemképes (nem kell cserélni).


Ennek a technikának van előnye is meg hátránya is (mint mindennek).
- előny, hogy viszonylag olcsó és egyszerű megoldás,
- hátránya, hogy a kioldási ideje viszonylag lassú (kb. 6s). Ez idő alatt a vevő tápellátása is elmegy. A visszakapcsolás ideje viszont gyors.
Ez azt jelenti, hogy totál zárlat esetén a gép kb. 6s-ig irányítás nélkül fog repülni, majd a táp visszaérkezik és innét a vevő boot-olása indul (ez FrSky esetén gyors, hála a tervezőinek, de egy Corona esetén...)! Ezt tudni kell...
Az is ugyanakkor biztos, ha ez nincs, a zárlat után az irányítás sosem fog vissza jönni.
Tehát több a nullánál.
A kioldási idő annál gyorsabb, minél nagyobb a zárlati áram. Tehát egy kis belső ellenállású akkupak esetén gyorsabb, egy öregebb és így nagyobb belső ellenállású akkupak esetén hosszabb.


Telemetriás kiépítésben:

Javasolt a kábelek hőragasztós rögzítése!


További képek: itt

DIY Verzió
(csináld magad!)

Akiknek van kedve maguk forrasztgatni, azoknak ajánlom a DIY verziót. Ennél az üres NYÁK-ot adom én, a többi alkatrészt mindenki maga szerzi be és ülteti be.


(alkatrész felőli oldal)


(forrasztás felőli oldal)

A NYÁK kétoldalas, lyuk galvanizált, forrasztásgátló lakkos és feliratos.

A kapcsolás rendkívül egyszerű és kevés alkatrészből áll!A legtöbb alkatrészt az "alkatrész felőli oldalra" kell rakni, kivéve a hüvelysort, az a "forrasztás felőli oldalra" kerül (értelem szerűen ezt a másik oldalt kell beforrasztani)!

A teljes kapcsolási rajz és beültetési ábárák, alkatrész listák itt letölthetőek pdf formátumban!

PB1 DIY dokumentáció.pdf

Érdeklődni: emailben lehet.

Hozzá: Kettős feszültségosztó (D8R vevőkhöz)