Képek

Nagy_Extra 018.jpg

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 581 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1306764
Wizard_T_Hold PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2014. október 26. vasárnap, 08:49

Gázkar tartása
(Robbanós gépek gázrögzítése, T-Hold)

Ez már egy valódi mix! A robbanós gépek klasszikus gázkar rögzítése (T-Hold). Ez is egy biztonsági funkció, olyan mint az elektromos gépeknél a T-Cut. Ellentétben az elektromos gépekkel itt nem elég a gázkart fixen -100%-ba tolni, itt a mindenkori betrimerelt alapjáraton kell rögzíteni.

A feladat itt is egy olyan gázrögzítés, aminél a rádiót nyakba akasztva gépünket járómotor mellett mozgathassuk úgy, hogy ha beleakadnánk a gázkarba, ne adhassunk gázt a motornak. Természetesen a motor alapjáratát a gáz (vagy más) trimer gombok segítségével állítjuk (tehát a rögzítés pontja bármikor változhat, előre nem meghatározható)! Valamint ezt is be akarjuk mondatni (beszéddel).

Robbanós gépeknél a gázt máshogy trimmereljük mint normál szervóknál (kormányfelületeknél). Itt a végpont megtartásával csak az alapjárat környéként szabad trimmerelni. Ehhez használjuk a rádió erre kifejlesztett beállítását:

Trim Idle Only = robbanómotorok gáztrimerelési módja (csak alapjáratnál). Kipipálni!

A gázkar tartásához a Mixer menüben létre kell hozni egy új mixet a normál gázcsatornán.

A CH3-as csatornán működik a normál gáz. Az alapmix után(!) illesszünk be egy új mixet. Ráállva a CH3-ra és hosszan nyomva az ENT-er gombaot előjön a buborék menü:

Insert After = behelyezése utána.

Fontos, hogy a normál gáz-mix után rakjuk be a mi mixünket, mert a kiértékelés fentről lefelé történik és a célünk az, hogy az eredeti mix értékét felülírjuk!

Érdemes nevesíteni, hogy később is tudjuk mit is csinálunk (Mix Name="tartas")!

A Source-ot állítsuk át CH3-ra! Ezzel önmagába visszafordítjuk a mixet. Vigyor

Majd jön az aktiváló kapcsoló és pozíciójának kiválasztása. Én az SF kapcsolót használtam (két pozíciójú és a gázkar oldalában van)

Nem mindegy melyik pozícióját válasszuk ki! alapesetben a rádió minden kapcsolója felfele állásban van (ez persze megváltoztatható). Induláskor a rádió ezt is ellenőrzi. Ha erre az állásra aktiváljuk a motor gázkar tartását, az nem várt eredményre vezethet!

Induláskor (bekapcsoláskor) a rádió minden csatornát 0 (közép) pozícióval indítja és utána adja át a botok pozícióját. Ez a gáznál (mivel le van húzva) nem történik meg, ha a kapcsoló állása ezt nem engedélyezi (tehát félgázon marad)! Ezért az alapállása a kapcsolónak legyen a normál gázkaros üzem (nem a tartás).

SF(le) helyzet legyen a mix aktiválása!

A következő fontos beállítás a kapott eredmény összefűzése az előző (normál) mix eredményével. Ez a Multpx beállítás.

Multpx = Replace (kicserélés)

Ezzel a normál mix eredményét kicseréljük a mi (önmagába visszaforduló) mixünk eredményével.

A végén ezt kell látnunk:


A végrehajtási struktúra így néz ki:

Start
|
normál T-mix
|
SF(le)? --- nem? --- T-mix->CH3 --- vége.
|
igen?
|
CH3->CH3 --- vége.

Aktív "tartas" mix esetén (SF(le) a gázkart hiába mozgatjuk, a kapcsoló átbillentése pillanatában rögzítjük a gázkart.

Ne feledjük ellenőrizni (Channel Monitor= hosszú MENU)!

(Tartás a trimerelt alapjáraton)

A beszéd beállítása hasonló az előző (T-Cut) funkciónál olvasottaknál (csak a kapcsoló állását kell összehangolni a mondatokkal).

Kacsintás